Modules


Module 1: vrijwilligers: "Hoe op 5 jaar tijd groeien met 50% nieuwe vrijwilligers?"

In deze module proberen we jullie te helpen met het vinden van nieuwe vrijwilligers. Dit doen we aan de hand van 5 leerfragmenten, die elk een deeltje van de puzzel leggen.

Leerfragment 1: Hierin bieden we enkele aandachtspunten om succesvol nieuwe vrijwilligers aan te trekken.

Leerfragment 2: Hierin leggen we uit hoe je een groeicel kan opzetten en hoe je een plan maakt.

Leerfragment 3: Hierin leren we jou de methode van het vissen.

Leerfragment 4: Hierin leren we jou de methode van het jagen.

Leerfragment 5: Hierin leren we jou de methode van het sluipschutten.


Module 2: fundraising: "Hoe 3.000 euro extra ophalen in 1 jaar?"

In deze module proberen we jullie te helpen met de fundraising van jouw organisatie. Dit doen we aan de hand van 5 leerfragmenten, die elk een deeltje van de puzzel leggen.

Leerfragment 1: Hierin maken we je vertrouwd met enkele basisinzichten die je best mee hebt voor je met fundraising start. Ze verhogen je kans op succes.

Leerfragment 2: Hierin leren we je jouw fundraisingfocus scherp te stellen.

Leerfragment 3: Hierin ontdek je het belang van een juiste fundraisingmix.

Leerfragment 4: Hierin maak je kennis met 13 haalbare manieren om aan fundraising te doen en geven we je tips om een sterk fundraisingteam te bouwen.

Leerfragment 5: Hierin geven we je tips om een bruikbaar draaiboek met een handige voortgangscontrole te maken.


Module 3: Hoe bereik je 30 % meer leden, aanwezigen op je activiteiten.

In deze module proberen we jullie te helpen met de communicatie van jouw organisatie. Dit doen we aan de hand van 4 leerfragmenten, die elk een deeltje van de puzzel leggen.

Leerfragment 1A: Leer strategisch nadenken over externe communicatie zodat al je communicatie initiatieven een positief effect hebben op je werken.

Leerfragment 1B: Hefboom 1: Verzorg je imago.

Leerfragment 1C: Hefboom 2: Word je doelgroep.

Leerfragment 2A: Hefboom 3: het afstemmen van de vier communicatielijnen

Leerfragment 2B: Lijn 1: branding of merknaam van je vereniging communiceren + Lijn 2: doelgroep communicatie 

Leerfragment 3A: Lijn 3: digitale communicatie

Leerfragment 3B: Lijn 4: guerrillacommunicatie

Leerfragment 4: Bouw een communicatieteam en maak een communicatieplan.